Løbeskade

Idrætsskader efter løb er ikke et ukendt fænomen. Såvel skinnebensbetændelse som knæskader er hyppigt forekommende løbeskader. Til behandlingen af løbeskader kan Fysiodema præsentere et nyt og effektivt fysioterapeutisk hjælpemiddel, LymphaTouch. Og erfaringer viser, at LymphaTouch, kan være en stor hjælp i behandlingen af en række sportsskader, herunder løbeskader, præget af hævelse, muskelskader eller infiltrationer.

Et supplement til fysioterapi behandling af løbeskade

LymphaTouch anvendes typisk som et supplement til fysioterapi i forbindelse med en bred vifte behandlinger, blandt andet ved behandling af pre-operativ menisk knæskade med udtalt ødem

LymphaTouch virker ved at øge lymfesystemets effektivitet via negativt tryk (sug). Suget løfter vævet og stimulerer lymfestrømmen, hvilket fremmer helingsproces og restitution efter sportsskader. Behandling med negativt tryk stimulerer også blodcirkulation og metabolisme.

Vi behandler også akillessenebetændelse med LymphaTouch.

Anvendt med succes i fodboldklub

Indenfor sportsverdenen har vi set en del eksempler på at LymphaTouch kan fremme behandlingen af en bred vifte af sportsrelaterede skader.

Hos fodboldklubben Odense Boldklub (OB) har erfaringerne endda været så gode at de har erhvervet LymphaTouch, da spillerne restituerede hurtigere efter skader. I samme fodboldklub var det samtidig muligt for en kvindelig fodboldspiller i OB at spille en hel sæson igennem efter tre behandlinger med LymphaTouch imod hendes skinnebensbetændelse.

Vi hjælper også med behandling af træthedsbrud.

Du kan altid kontakte mig pr telefon 7026 2363 eller gennem nedenstående kontaktformular. Lymphatouch kan være med til at sikre en god behandling af løbeskader.