Lymfødem

Lymfødem er en hævelse, der består af lymfevæske og som skyldes svaghed eller sygdom i lymfesystemet, og kan bl.a. komme efter operation eller ved overanstrengelse. LymphaTouch afhjælper lymfødem ved at øge effektiviteten af lymfesystemet.

Lymfødem er en kronisk hævelse, som ofte opstår efter en operation eller infektion. Det kan f.eks. være efter strålebehandling af kræft. Lymfødem ses på armen hos mange kvinder, som er behandlet for brystkræft, hvilket får armen til at hæve op.

Hævelsen skyldes at lymfevæsken, der løber i lymfekarrene til lymfekirtlerne, er blevet blokeret. Dermed siver der væske ud i vævet i armen eller benet, som så hæver op.

Lymfødem er ikke farligt, men der kan opstå ubehagelige følgekomplikationer, hvis ikke der foretages behandling. Hos Fysiodema kan vi hjælpe dig ved brug af LymphaTouch.

LymphaTouch en effektiv behandling mod lymfødem

LymphaTouch virker ved hjælp af negativt tryk (sug), hvor huden og det underliggende væv løftes og udstrækkes. Udstrækningen får væggene i lymfekarrene til at aktivere deres naturlige pumpefunktion, og får lymfen til at strømme ind i lymfekapillærerne. Det er denne stimulering og acceleration af lymfestrømmen, der reducerer lymfødemet.

LymphaTouch er effektiv i behandlingen af postoperativ hævelse. Ud over at stimulerer helingsprocessen, er det en løsning, der samtidig lindrer smerter og øger mobiliteten.

Det er også en god idé at dyrke motion sideløbende, da overvægt kan forværre symptomerne på lymfødem. Motion er med til at fremme lymfedrænagen i lymfebanerne.

Tusindvis af danskere rammes årligt af en blodprop i hjernen - Fysidema tilbyder hurtig genoptræning.

Kontakt os i dag så kan vi hjælpe dig

Er du påvirket af lymfødem så kontakt os for at høre nærmere om, hvordan vi kan hjælpe dig. Her kan vi også svare yderligere på, hvordan LymphaTouch kan bruges i behandlingen af lymfødem.

Der kan være stor forskel i graden og generne fra person til person, derfor tager vores behandling udgangspunkt i din situation.

Du kan ringe til os på telefon nummer: +45 7026 2363 eller skrive til os via kontaktformularen på siden.

Hos Fysiodema yder vi også hjælp til genoptræning, som lårbensbrud genoptræning.

Lymfødem