Stride Smart Gait Analytics

Opnå et optimalt genoptræningsforløb ved hjælp af Stride Smart Gait Analytics

Stride Smart Gait Analytics gør det muligt at optimere genoptræningsforløb gennem realtidsdata og visuel feedback. Ved at integrere ganganalyser og smerteoptagelse med AlterG’s teknologi opnår patienten en objektiv dataanalyse, som kan gøre det lettere og mere sikkert at træffe kliniske beslutninger og opnå optimale genoptræningsforløb for patienter.

Kombinationen af AlterG og Stride Smart skaber unikke resultater

Stride Smart Gait Analytics er en analyseenhed med integreret video monitering, som kan kobles til AlterG. Enheden genererer data omkring kropsvægt, symmetri, vægtbalance, holdning, smerteniveau, gangrytme og hastighed mm. Samspillet mellem AlterG og Stride Smart Gait Analytics skaber dermed kraftfulde, forenklede, realtid gangmekanikdata, som kan bidrage til at skabe et unikt og tilpasset genoptræningsforløb for hver enkelt patient. Samtidig giver Stride Smarts video monitering patienten øjeblikkelig visuel feedback, hvilket kan identificere abnormiteter, som patienten ikke nødvendigvis mærker i bevægelse.

Kombinationen af Stride Smarts dataanalyse og AlterG’s teknologi kan derfor bidrage med vigtige data i forhold til:

Vægtbærende symmetri

• Forbedrer balancekontrollen og reducerer risikoen for smerte og leddegenerering fra overbelastning i det upåvirkede ben.

Symmetri i trinlængde

• Forbedrer symmetrien for øget trinlængde, mere effektiv gang, bedre ganghastighed samt reducerer faldrisiko.

Symmetri i holdningstid

• Hjælper patienter med korrekte asymmetrier for at opnå øget trinlængde, ganghastighed og forbedret holdningstid.

Rytme

• Forbedringer kan føre til hurtigere gang, bedre mobilitet og forbedret sundhed.

Smerteoptagelse

• Korrelerende gang og uvægtning med patientrapporterende smerteregistreringer hjælper med at etablere optimale parametre for behandling og genoptræning.

Samspillet mellem AlterG og Stride Smart Gait Analytics kan altså give patienter den genoptræning og løbende analyse af data, som skal til for, at skabe de bedste forudsætninger for patienter og resultaterne af deres genoptræningsforløb.

Du kan læse mere om AlterG her.

Stride Smart Gait Analytics